Ciasteczka z mascarpone i Oreo

Jestem z natury praktyczną, dlatego gdy w lodówce został mi prawie cały serek mascarpone, zaczęłam szukać czegoś, co wyglądało smakowicie. Pośród wielu propozycji, zdecydowałam się na ciasteczka… z mascarpone… i Oreo 🙂 Znalezione na blogu Kevin & Amanda.

 

Składniki:

  • 170g masła
  • 155g serka mascarpone
  • 1 niepełna szklanka cukru (ok. 180g), u mnie brązowy
  • 16g cukru waniliowego
  • 1 żółtko
  • 2 + ½ szklanki mąki pszennej
  • 7 ciasteczek Oreo

 

Sposób przygotowania:

1. Masło roztopić w rondelku. Pozostawić do wystygnięcia.

2. Dodać serek, cukier brązowy i cukier waniliowy. Ucierać mikserem kilka, kilkanaście minut, aż uzyska się gładką puszystą masę.

3. Stopniowo dodać całą mąkę, cały czas dokładnie mieszając.

4. Na sam koniec wsypać pokruszone Oreo i delikatnie, ale równomiernie wymieszać. (Czarne wafelki pokruszyłam, a z białego nadzienia ulepiłam małe kuleczki).

5. Uformować kuleczki i wyłożyć je na blachę na papierze do pieczenia (można też kuleczki wrzucić do foremki na cupcake’s, co też uczyniłam).

5. Piec w piekarniku (bez termoobiegu) nagrzanym do 160°C przez 12-15 minut.

 

Oryginalnie w przepisie: 225g masła i 85g serka, ja jednak miałam masło 170g, dlatego zmieniłam nieco proporcje.

Brązowy cukier bardziej mi smakuje i nadaje ciasteczkom lekko brązowy odcień. Jasny cukier jest nieco słodszy, dlatego dodałabym go mniej niż brązowego.

Tak czy siak – ciasteczka wyszły przepyszne 🙂

 

Oreo1

Oreo2

Skomentuj

